Apa hikmahnya?

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh dan Selamat Menjalani Ibadah Puasa :)




Apa khabar semua? Alhamdulilah,saya di sini sihat sejahtera. Moga-moga anda begitu juga hendaknya. #Errr,geli tak? Okay,so how semalam? First day puasa? Okay kan? Takdak yang burn lagi kan,harap2 jangan ada yg burn la,except for the girrrlsssssssssss yang ada keuzuran kan. So,topik kita hari ni apa hikmahnya? Selalu orang cakap setiap yang berlaku ada hikmahnya.Tapi,agak-agaknya kita tahu ke apa hikmah tu eh? For sure la tak kan, Hmm,apa hikmahnya ehhhhhhhhh .. T.T





14 July 2012 - Pagi ni ada Perhimpunan Asrama.Sampai je Astaka,baru dok berapa minit dia dah sampai.Aku ingat lagi aku usaha gila adjust tempat duduk sebab nak tengok dia. Gatal kan? Biarlahh -,- Then,ada prep pagi.Memang prep pagi tu macam takde prep je.Bebas gila sebab prefect ada hal so memang berkeliaran la.Ada yang pergi kantin ,date aishhh jellyjelllyyy T.T.Pagi tu jugak,memang heboh satu batch pasal dia pergi jumpa *******.At first,susah gila nak terima,well,orang lain senang je dia nak tegor,why bila dengan aku buat perangai songkek betul? Nvm,aku tahan dulu airmata,bila ada cerita pulak yang ******* tu suruh dia mintak maaf dengan aku,Ya ALLAH,I Can't stand those tears anymore.dalam kepala otak aku dok fikir,depa ni nak couple ke smpai nak mintak maaf dengan aku segala bagai? Time tu aku ingat satu je, Jangan sampai aku lupa aku ada kawan-2.Bila dah reda sikit,aku okay balik.Dalam area pukul 12 ,aku dok kat luar kelas nak jumpa Ain.saja sembang-2 pasal Al** ,Nina pon join kitorang.Aku ingat lagi time tu aku berdiri kat belakang pintu.Pehtu,palie datang dengan senyum kat belakang dia rupanya ada  dia dtg dengan senyumann buat isyarat suruh nina dengan ain pergi.YaAllah sumpah cuak gila time tu,then,dia kata. 'aku nak cakap sikit dengan hang' kayh,aku angguk.Bila dia dah start bercakap,aku dah tak mampu nak kata apa.Aku kena kuat yess jangan menangis T,T,


' Aku tahu tadi hang menangis sebab aku.Selama ni,aku mintak maaf dengan kasar kan? Aku tahu ,hari ni aku cakap elok-2 aku mintak maaf.Stop la suka aku,stop la cari aku stop la.... Jangan la benci orang lain sebab aku.Sorry,aku tak boleh suka hang.'

 
Fairuz,apa dia kata? Aku tak mampu nak jawab weh.Aku try senyum.Ain? Ingat tak aku sempat gelak? Aku tak menangis kat sini weh,aku nak menangis dekat dorm,tapi,mata aku tak mampu nak tampung air ni weh.Seriously,aku down dengan benda ni.aku mengaku aku kalah,aku menangis jugak dalam kelas.YaALLAH,kenapa aku suka dia? Salah,kenapa aku sayang dia? Kalau suka,tak de nya jadi cenggini.Menyesalnya berlanggar bahu dengan dia dulu smpai aku boleh sayang dia cenggini.Nangis berapa minit kat kelas,Jiha dengan Aliya ajak aku balik dorm.Aku pun okay je.sampai dorm memang tak leh nak kata apa la,cari bantal teros.Kosong weh.hati aku kosong.alhamdulilah la aku still ada Iman. aku ada beli nasi kantin,makan sikit dah tak lalu,aku bagi kawan dorm aku.Hmm,petang tu time dengar MP3 ada nangis,kat surau pun ada,nasib baik ada kawankawan yang bagi support kat aku.Kawan yang aku tak pernah nak target sebagai kawan baik pun sudi bg semangat kat aku.'Jangan menangis la sebab jantan bodoh tu.kalau dia baik,dia takkab buat macam ni'.Thanks syakirah <3 Korang,salah dia sikit.salah aku banyak sebab aku tak berhenti henti suka dia sedangkan dia dh pun bg warning T.T.




Hmm,since benda tu jadi aku usaha gila tak pandang mata dia.aku tak nak.aku tahu aku lemah.I have to hate someone that i love.Yes,its okay.senang je tuh,aku try okay? Hmm, *****n ,i love you.No doubt.geli kan? the fact itulah,tapi nvm,aku faham kau tak leh nak terima aku.even aku tak tahu,aku buat-2 faham pun cukup lah.Jangan lupa yang kita pernah jadi kawan tau dulu.aku mintak maaf kalau selama ni aku ada terkasar bahasa dengan hang,aku pernah maki hamun hang,mintak maaf sangat-2.tak terniat dalam hati nak buat semua tu.aku hanya mampu doakan hang dari jauh.aku doakan yang terbaik dalam hidup hang dunia akhirat.Insyaallah.study leklok okay?Janji,jangan buat mcam ni dah tahu dekat girl lain.Aku takpe -,-. **b****,thanks sebab suruh dia mintak maaf dekat aku.kalau tak,sampai bila bila pun aku tak tahu kenyataan ni.tak dapat sembang dengan dia.Ahaha,pasal ada yang cerita kononnya aku pernah f*** hang tuseriously tak pernah and tak pernah terlintas pun nak cakap benda tu.sebab hang tak salah pun,aku tak kisah pun kalau korang nak couple pun.hak masing-2.korang okay apa,dua-2 happening.okay?aku tak berdendam apa pun dengan korang tau.ingat tauuuuuuuuuuuuu -,- T.T


apa hikmah nya dengan apa yang jadi ni eh? Besar kuasa Allah tu kan,sampai setiap apa yang terjadi mesti ada kebaikannya.Alhamdulilah,dengan apa yang jadi,aku baru sedar yang kawankawan aku sudi pujuk aku.still care dengan aku lepas apa yang jadi ni.Alhamdulilah,aku banyak berdoa kepadaNya,mudah-mudahan iman aku tak selemah mana.insyaALLAH,aku akan berubah satu hari nanti. InsyaALLAH,Korang doakan aku eh? K,itu sahaja la coretan kali ni,jumpa lagi nanti.Oh ya,puasa elok-2 okay? Kbye Assalamualaikum w.b.t :D