Fact3#



Assalamualaikum w.b.t Selamat berpuasa.

Alhamdulilah,exam dah lepas.result pun dah la dapat.setakat ni baru 4A 2B,Lagi 2 itu mmg takde harapan nak A so,okay. I'm the loser back.Okay,topik hari ni Kawan.Kalau nak english sangat Friendship.Firstly,nak pesan,kalau sakit hati nak bca takpayah nak gagahkan diri sangat.Aku takda niat nak kutuk sesapa bulan2 puasa ni act,so kalau terasa maaf diminta.tak berniat.Yes,hmm biasa lah bila kita berkawan mesti ada group sini group sana.ada jugak group lawa group bajet lawa group tak lawa.group hot group bajet hot and others.Mulut orang mana boleh pergi tape kan.Insuran pun berapa hengget je -,- Problem ni mmg takde penyelesaian dia.kalau math dia suruh solve problem ni tapi in life fact mulut orang.Kita baik orang kata kita Bajet baik.kita gelak kuat,orang kata kita gedik tak malu.Now cuba korang imbas balik,sometimes bila one gang ni dia punya members lawalawa,oh mine diorang gelak macam mana pun diorang jalan mcm mana pun orang akan puji.sebab apa eh? Oh lupa sebab diorang lawa.so tak sakit mata tengok.Wait,lupa ke paras rupa tak boleh bawak mati? Kadang-kadang kita pun lupa bila orang kata gang tu lawa lawa la,tiba-tiba eh ada yang tak berapa nak lawa tapi manis la muka dia ada dalam gang tu,perasan tak dia pun akan get famous jugak? Woaa, mestilah kan.Dh kawan2 dia lawa, tumpang selawa lah hang.Hewww -,- Tapi,somtimes dia yang menumpang ni yang over tau.members yang lawa meletup tu tak pulak kecoh mana.Aish,manusia mmg mudah lupa.I mean,dia lupa yang dia famous sebab dia masuk dalam gang tu Booo -,-


In life ni,kadang-kadang bila kita gaduh dgn member mmg kita senang nak ckp,Alah takde kawan pun aku boleh hidup.Wait,korang salah.Kita sebenarnya tak boleh hidup tanpa kawan.tambah lagi kalau duduk hostel ni,Dengan siapa kita nak makan?dengan siapa kita nak pergi sekolah?nak pergi prep? nak sembang?nak cerita pasal exam? dengan siapa right?maybe bolah hidup tapi hidup kita sunyi,kosong.yes it Will.Gaduh tu biasa la,itu yang ajar kita erti persahabatan sebenarnya.Dekat bainun,aku belajar semua tu.Alhamdulilah rezeki aku jumpa kawankawan yang ajar aku macam macam.Dulu sebelum aku pindah sini,aku ingat lagi ,last day kat Convent tu,diorang sempat pesan dekat aku ,sharifah and azi 'duduk kat sana survive diri elok2,ingat rau perangai kita tak berapa menyenangkan ,kita sama je.so jangat follow on habit kita kat sini dekat sana,takut orang tak leh terima.ingat bila korang tension kat sana,ingat tau,kitorang ada kat sini.selalu tunggu korang,korang jangan lupa tau dulu kita rapat.' Ya Allah,aku tak pernah lupa apa yang korang pesan tu.And tahun ni.benda2 ni betul2 jadi.orang tak boleh terima aku,yes aku tahu ,aku try nak berubah.Aku tahu sometimes diorang terasa dengan aku,tapi bila aku ingat janji aku dengan korang,aku betul-betul nak berubah.aku nak jadi mcm korang yang selalu lupa kan habit kita.Aku janji weh,aku tak nak dah buat kawankawan aku terasa dengan aku.aku taknak buat perangai mcm dulu.Eya,aku rindu hang,dulu bila aku terasa kau mesti datang dekat aku , "Sorry la baby,kita kan awesome mana boleh tacink." Tapi,bila hang pindah Pahang ni,susah nak contact aku kan,dulu kau yang pesan jangan lupa kau :'(


leilockheart:  quote submitted by ilovetoeaticecream

One thing lagi,bila dalam gang tu bawak2 jaga mulut tu eh.Kadang-kadang kita tak perasan mulut kita pun mcm bangkai thats why orang sumpah seranah kita,pastu kita kecoh kita tak salah. Booo.Jangan nak mention kes orang lain,sebab kes disiplin tu bagi aku dah biasa.Korang tak pakai kad matrix tu pun dah dikira kes.so, korang tak de kes ke beb ? Oh ya,jangan rendah kan orang lain boleh?suka hati cakap orang bodoh? Urkk,, gang tu dah cukup pandai semua ke sampai nak kata gang orang lain bodoh? <hang cermin all of yours members> Lastly,nobody perfect.Kalau perangai korang mcm mintak penyepak,kalau mulut busuk macam tahi, takda mendenya korang nak berjaya mana. maybe korang berjaya belajar sampai Jepun,tapi kat dalam hati orang lain,korang tak success kan diri korang.korang tak berjaya nak buat orang respect korang,org kagum.So,there's korang fail.yes you're the loser beb.


Hope post kali ni jangan nak terasa or nak kecoh apa.ini umum,aku dah pernah lalui semua ni,so aku bercerita and hanya mampu meluahkan menceritakan and berkongsi pendapat aku dekat blog.and aku ada dapat satu quotes,

< Satu senyuman kadangkadang mempunyai 1001 rahsia disebalik senyuman>

Fellas,korang check kawan korang.Jangan lupa jadi kawan yang baik okay? jangan buat dia sedih jangan buat diorang terasa jugak tau.Myra,Fiera,Jiha,Yana,Aziera,Aliya,Syazani,Eika,Syahirah and all members,thank you bcoz be my awesome friend here.Nobody can replace them.korang ajar aku mcam-macam tu.Alhamdulilah ,hope our friendship till Jannah :') I love you <3