.bunga yang layu

Pernahkah anda semua terfikir bagaimana kehidupan sekuntum bunga yang layu?Bunga yang sepatutnya mekar,harum mewangi tapi sayang, mungkin si Tuan tidak menjaganya.Tidak diberi makan minum sehingga si bunga merajuk dan membawa diri,menjadikan dirinya makin layu,makin senget ke tepi,warna bunganya sudah luntur.Begitu jugak kah perempuan rakan-rakan? Ya,rakan-rakan.Itulah perempuan.Kita ini mekar mewangi.Rata-rata antara kita menyatakan bahawa perempuan yang sudah tidak suci hanyalah perempuan yang sudah hilang kehormatannya,dengan bahasa kasarnya,Ehemm sudah pecah 'dara' kan? Tapi mengikut persepsi saya,perempuan yang sudah pun berpegang tangan dengan kekasihnya,duduk rapatrapat sehingga lelaki bernafsu dengan si perempuan,manakah lagi kesucian nya?Kita kan si bunga,mudah dibelai,mudah dipegang.Er? mudah dipegang? Jangan rakan,jangan.Apa lagi yang hendak disimpan jika masa remaja kita semuanya telah kita beri kepada cinta beruk kita? Simpan okay :')

'Tapi hati ini kuat menyatakan,kau terkini duduk di carta hati,lagu cinta kita bermula,dari mata turun ke jiwa,dari teman menjadi cinta'

Lama sudah tinggalkan lagu tu,kalau dulu itulah favourite.Ihiks ^^ Perenggan di atas yang menceritakan pandangan saya mengenai perempuan itu hanyalah pandangan ataupun idea yang diilhamkan oleh saya sendiri.Tiada kena mengena dengan yang hidup atau mati.Hanya untuk renungan semata-mata.Saya terpanggil untuk berkongsi dengan anda semua mengenai satu frasa yang diungkapkan oleh rakan sekelas saya,Harithsah apabila kami berbicara mengenai Couple Itu Haram?

' OKAY KORANG NAK TAHU KAN COUPLE ITU HARAM KE TAK? MACAM NI LA CUBA KORANG FIKIR,TIME KORANG DATE TU KORANG ADA INGAT ALLAH TAK?RASANYA MESTI TAKDE KAN ,SO DEKAT SITULAH DATANGNYA HARAM TU. '

Sudah terang lagi bersuluhkan rakan-rakan?Saya sendiri bila mendengarnya,rasa tersentap jiwa raga,menusuk kalbu.Tapi saya sedih,bila masih ada yang cuba berlawan kata,berdebat bahasa dengan Harithsah mengenai couple itu haram.Hmm,sedih sangat T.T Sebelum ni,saya sendiri menegahnya,tapi bila dengar balik,baca balik apa yang selama ni diorang uar-uarkan,betul dan sememangnya betul.Bagi saya,kalau kita tak setuju dengan hujah seseorang,takperlulah kita terus bertekak.Hanya berdiam diri lebih baik.Bila balik rumah,sebelum tidur.Cuba kita pejam mata dan fikir kan balik.Jangan amik yang negatif cuba fikir yang mana yang betulnya.Bila kita cari salahnya,sampai bila kita nampak yang betulnya rakan-rakan.

Baiklah rakan-rakan,sampai itu sahaja cebisan yang dapat saya kongsikan.Hanya untuk renungan.yang baik datang dari ALLAH SWT ,Yang buruk sememangnya dtg dari saya sendiri.Assalamualaikum :')


No comments:

Post a Comment